3 Alternative Google AdWords

23 ianuarie 2013 Nici un comentariu

Promovarea prin Google AdWords este una dintre cele mai populare metode de publicitate preferata de companiile vor ce vor sa-si faca cunoscute brand-urile si produsele la nivel global, punand la dispozitia acestora reclame de tip pay-per-click sau site-targeted.

Pentru cei ce nu sunt fani Google sau nu dispun de bugetul necesar pentru a se promova prin AdWords, exista si alternative ce s-au dovedit la fel de eficiente in cresterea notoritatii brand-ului si in generarea de trafic catre website-uri.

Dintre aceste alternative Google AdWords, mentionam:

  1. Reddit ads: Reddit este o comunitate online ce a generat in 2012, prin intemediul informatiilor pe care le promoveaza utilizatorilor sai, 37  de miliarde de vizualizari. Stilul adoptat de Reddit in postarea ad-urilor permite un control precis al bugetului, tintirea a milioane de oameni pe baza intereselor exprimate de acestia. In plus, ad-urile pot contine texte, imagini si clipuri video.
  2. Facebook Ads: Lunar, reteaua de socializare este accesata de un miliard de utilizatori. Promovarea pe Facebook poate fi o metoda eficienta de atingerea a unui public larg de posibili clienti, prin posibilitatea fragmentarii publicului tinta pe baza unor criterii, precum: locatie, varsta, educatie,interese etc.
  3. LinkedIn Advertising: LinkedIn este  cea mai mare retea profesionala online ce activeaza la nivel global, cu 187 milioane de membri din peste 200 de tari. LinkedIn sustine ca 4 din 5 decizii de business ii sunt datorate.

Pe pagina principala a companiei ruleaza ad-uri netargetate, insa, in cadrul comunitatilor cunoscute ca „Reddits” (structurate pe categorii mari de interese) si subcomunitatilor „Subreddits” se pot afisa reclame targetate. Bugetul minim acceptat de cei de la Reddit pentru o zi de campanie PPC (pentru reclamele netargetate) este de 20$ si 30$ pentru cele targetate (bugetul maxim ce poate fi alocat unei campanii/zi nu poate depasi 9.999$). Ambele tipuri de ad-uri permit setarea datei de inceput a campaniei, cea de incetare si bugetul pentru zilele alese.

Ad-urile sunt afisate pe baza unor licitatii „oarbe”. Astfel, pentru ca un anumit ad sa fie afisat pe criterii demografice este necesara declararea unei sume minime pe care doresti sa o platesti si sa alegi tipul de campanie pentru care optezi: CPC sau CPM.

CPC-ul minim este 1 cent insa cu cat aloci o suma mai mare, cu atat iti asiguri o campanie de succes.

Sistemul de afisare a reclamelor este de tip „licitatie”. Desi CPC-ul minim este de 2$/click si LinkedIn iti sugereaza un interval in care sa te incadrezi , este indicat sa aloci un buget ridicat fiecarei reclame pentru a te asigura ca vei genera impresii si vei atrage click-uri. Ad-urile cu o performanta crescuta vor fii afisate mai des decat cele mai putin eficiente.

Pentru a genera rezultate satisfacatoare, creeaza variatii ale reclamelor alese si fii pregatit sa le imbunatatesti de fiecare data cand este nevoie – cel putin saptamanal.

Cel mai bine este sa creezi 3 variatii si sa postezi live 2 dintre ele. Odata pornita campania, adauga cea de a-3-a reclama pentru a o inlocui pe cea mai putin performanta dintre cele 2 deja postate.

 

Autor: Alina Paun