Microsoft adCenter vs Google Adwords

25 iulie 2012 Nici un comentariu

Google-Adwords-Vs-Adcenter

Ambele sunt construite pe modele de business similare si, cum era de asteptat, au propriile nemultumiri cu privire la gradul de popularite si succesul dobandit. Fie ca alegi sa iti faci reclama pe Bing si/sau pe Google (sau pe ambele), mesajul tau va ajunge la mii de posibili consumatori. Totusi, este indicat sa analizezi toate similaritatile si diferentele dintre cele 2 servicii inainte de a-l alege pe cel ce se potriveste afacerii tale.

Cand Microsoft a preluat rezultatul cautarilor postat de Yahoo si serviciul Pay per Click (PPC), atunci a aparut Microsoft AdCenter. Astfel, acest serviciu beneficiaza de un segment impresionant de ad share si este o unealta eficienta ce a fost folosita de multe companii pentru promovare online (ex: Intel). Desi premizele sunt bune, unii considera Google AdWords superior Microsoft AdCenter in ceea ce priveste uneltele, modalitatile de personalizare si functionalitatea (momentan sunt disponibile doar formatele text sau mobil pentru promovarea reclamelor).

In schimb, Google AdWords prezinta o gama variata si flexibila de sabloane si functii. Serviciul Pay per Click este disponibil in formate precum: text, mobil, video si foto, oferind mai multe posibilitati de click, respectiv un trafic superior catre site-ul tau.

Totusi, in ceea ce priveste targetarea, Microsoft adCenter primeste o bila alba. Poti utiliza informatii specifice, poti preciza locatia exacta a utilizatorilor sau chiar zilele saptamanii in care acestia fac cautari online, si poti crea cu usurinta grupuri tinta de consumatori. Astfel, campaniile PPC se adapteaza cerintelor specifice, generand profituri sporite intrucat cautarile te vor pozitiona in fruntea listei.

O alta bila alba ii este acordata lui Microsoft AdCenter pentru parametrii de sistem. Acest serviciu permite variabile multiple pentru cuvintele cheie ce se regasesc in textul reclamei. Vorbim aici despre o noua targetare intrucat se pot crea reclame pentru fiecare cuvant cheie (Google ofera posibilitatea introducerii unui singur cuvant cheie).

In ceea ce priveste popularitatea, Google AdWords ocupa o pozitie fruntasa prin caracterul interactiv si prin posibilitatea pe care Google o ofera de a posta reclama pe toate paginile importante dar si prin utilizarea concomitent cu alte aplicatii Google, precum Google Places si Google Analytics, ambele foarte eficiente pentru monitorizarea si imbuntatatirea rezultatelor.

Pentru a pune o diagnostic final si corect, cel mai bine este sa le testezi pe amandoua. Foloseste aceleasi cuvinte cheie pentru a compara si masura rata de click si rentabilitatea investitiei.

Autor: Alina Paun