Advertising Google Plus: de la Search la Social Targeting

14 iulie 2011 Nici un comentariu

Dupa ce iti creezi un profil pe Google Plus (Google+) de pe contul tau Google, primesti anuntul urmator : “Google gives you the option to get personalized ads based on your Google+ profile. Uncheck the box if you don’t want that.”

Pentru moment, in Google+ nu apar ad-uri, insa nu va dura mult pana vor aparea primele optiuni de targetare pe Google+ pentru marketeri.

Google obtine in moment 97% din venituri din Google Ads, care iti permit si Search Advertising ( bazat pe cautarile efectuate de utilizatori) dar si Display Advertising, pe site-uri detinute de Google sau site-uri care au implementat Ad Sense. Partea de Display Advertising este un instrument puternic, care, daca este ingenios folosit de marketeri poate aduce rezultatele asteptate. Poti ajunge la public si atunci cand acestia cauta informatii, dar si cand pur si simplu vizualizeaza diverse site-uri, ad-urile care li se afiseaza fiind selectate in functie de ceea ce acestia cauta pe internet.

Google inca nu a oferit informatii legate de cum publicitatea va rula pe platforma de socializare. Google Plus permite Google sa isi realizeze propria baza de date centralizate despre fiecare utilizator: conexiuni, reteaua de contacte, ce material distribuie fiecare ( linkuri, foto, video), informatii despre cum, cand si cu cine interactioneaza, ce isi transmit fiecare utilizatori.

Optiunea Circles, care iti permite sa iti grupezi reteaua de cunostiinte in diverse segmente : familie, prieteni, colegi de liceu, colegi de munca, parteneri etc, va deveni un instrument important in facilitarea targetarii unor grupuri de persoane care au interese comune si obiceiuri de viata comune. Pe langa asta, Google Sparks permite utilizatorilor de Google Plus sa selecteze stirile si informatiile in functie de punctele lor de interes. Graficele de interese pe care Sparks le poate genera pot reprezenta indicatori esentiali referitori la profilul consumatorilor si intentiile lor de cumparare.

Astfel, Google va reusi sa faca legatura intre toate mediile pe care se gaseste consumatorul ( de la ce si unde cauta, pana la viata sociala virtuala), permitand astfel brandurile sa ajunga la consumatori pe mai multe cai interconectate.

Autor: Dragos Samoila