Google renunță la al doilea rând descriptiv al anunțurilor pe mobil în favoarea extensiilor la anunțuri

22 septembrie 2014 Nici un comentariu

8865586006_c5ce2a79e6Google a anunțat că începând cu 15 septembrie 2014, advertiserii vor trebui să gândească noi strategii de optimizare privind anunțurile afișate în căutările pe mobil.

Reprezentanții companiei au afirmat că de la această dată, textul rândului descriptiv 2 va fi înlocuit cu extensii la anunțuri care au o performanță mai ridicată. Google consideră că aceste extensii presupun un engagement mai ridicat din partea utilizatorilor și, implicit, o eficiență mai mare a anunțurilor.

Această schimbare adusă anunțurilor din căutările pe mobil, vizează oferirea de informații mult mai relevante utilizatorilor. Astfel, prin intermediul extensiilor, consumatorii vor avea mai ușor acces la detalii privind locația sau ofertele businessului promovat. De asemenea, schimbările urmăresc determinarea advertiserilor în crearea de anunțuri specifice pentru dispozitivele mobile și încurajarea lor în utilizarea extensiilor de anunțuri.

Luând ca exemplu anunțul pentru businessul „Flowers Forever”, Google a urmărit să explice mai detaliat modificările care apar în anunțurile pe mobil, analizând, în paralel, vechile anunțuri cu cele noi.

În timp ce anunțul anterior presupunea doar două rânduri de text general și un link pentru a plasa comanda, noile modificări presupun înlocuirea celui de-al doilea rînd descriptiv cu link-ul pentru comandă, dar și cu introducerea unei noi extensii pentru locație, marcată de un simbol Google Maps. Rezultă astfel, că potențialii utilizatori dispun de mai multe informații privind interacțiunea cu Flowers Forever: pot vizita website-ul, pot plasa o comandă sau pot obține indicații pentru a vizita magazinul.

Se pare că noile schimbări aduse de Google îi vor afecta pe cei care obișnuiesc să nu creeze două linii de text diferite în anunțurile pentru mobil, ceilalți fiind încurajați să utilizeze extensiile pentru a-și asigura un CTR ridicat.

Autor: Alina Popa