Impactul publicității online asupra shopping-ului In-store

6 noiembrie 2014 Nici un comentariu

Un nou studiu Google demontează mituri despre comportamentul de achiziție al consumatorului onlineshutterstock_110567285

Publicitatea online a cunoscut un avânt puternic în ultimii ani, având în vedere că peste 2 miliarde de oameni utilizează internetul pentru a căuta informații și pentru a socializa. Zilnic, peste 1 miliard de utilizatori folosesc Google pentru a căuta informații despre produse sau servicii.

Acest aspect a generat numeroase teorii (nedemonstrate) referitor la faptul că informațiile pe care consumatorii le obțin online, precum și oportunitatea de a cumpăra din magazinele virtuale, îi determină să nu mai facă achiziții In-store.

Totodată, că oamenii se folosesc de telefoanele mobile pentru a căuta informații despre produse în momentul în care se află în magazin și interacționează cu oferte care îi conduc către competitori.

Pentru a afla gradul de veridicitate al acestor teorii, reprezentanții Google au decis să demareze o cercetare, în colaborare cu Ipsos Media CT și Sterling Brands. Rezultatele studiului au relevat faptul că într-adevăr consumatorii sunt mai bine informați prin intermediul online-ului, deoarece nu găsesc detaliile de care au nevoie în momentul achiziționării In-store.

Cu toate acestea, profesioniștii în marketing pot folosi acest aspect în avantajul clienților lor, îmbunătățind experiența In-store a consumatorilor. Totodată, studiul a demontat câteva mituri considerate ca fiind general-valabile:

1. Rezultatele căutărilor online trimit utilizatorii către magazinele virtuale
În realitate, 3 din 4 consumatori au afirmat că informația găsită online este utilă și că sunt mai predispuși în a vizita magazinele propriu-zise.

2. Atunci când un consumator In-store începe să caute informații pe telefonul mobil, magazinul propriu-zis nu îi mai poate capta atenția.
46% dintre consumatorii care apelează la telefonul mobil pentru informații despre produse au afirmat că utilizează smartphone-ul pentru a accesa site-ul magazinului în care se află. Numai 30% dintre cei intervievați caută informații pe website-uri sau aplicații aparținând altor magazine.

3. Informația completă, disponibilă online, determină consumatorii să folosească magazinele propriu-zise doar pentru procesul de achiziție.
În realitate, consumatorii doresc o experiență In-store customizată. Cu toate acestea, 69% dintre respondenți au afirmat că nu obțin informațiile necesare atunci când le cer în magazin și de aceea apelează la informațiile disponibile online.

În concluzie, online-ul nu deține niciun avantaj în fața shopping-ul In-store. Studiul realizat de Google a relevat că între online și magazinele propriu-zise nu există rivalitate și că cele două pot colabora pentru a oferi consumatorilor o experiența de achiziție completă și îmbunătățită. Această experiență poate începe online prin rezultatele căutărilor și prin anunțuri pe mobil și se poate încheia în magazinele propriu-zise.

Autor: Alina Popa

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.