Impactul publicității online asupra shopping-ului In-store

6 noiembrie 2014 Nici un comentariu

Un nou studiu Google demontează mituri despre comportamentul de achiziție al consumatorului onlineshutterstock_110567285

Publicitatea online a cunoscut un avânt puternic în ultimii ani, având în vedere că peste 2 miliarde de oameni utilizează internetul pentru a căuta informații și pentru a socializa. Zilnic, peste 1 miliard de utilizatori folosesc Google pentru a căuta informații despre produse sau servicii.

Acest aspect a generat numeroase teorii (nedemonstrate) referitor la faptul că informațiile pe care consumatorii le obțin online, precum și oportunitatea de a cumpăra din magazinele virtuale, îi determină să nu mai facă achiziții In-store.

Totodată, că oamenii se folosesc de telefoanele mobile pentru a căuta informații despre produse în momentul în care se află în magazin și interacționează cu oferte care îi conduc către competitori.

Pentru a afla gradul de veridicitate al acestor teorii, reprezentanții Google au decis să demareze o cercetare, în colaborare cu Ipsos Media CT și Sterling Brands. Rezultatele studiului au relevat faptul că într-adevăr consumatorii sunt mai bine informați prin intermediul online-ului, deoarece nu găsesc detaliile de care au nevoie în momentul achiziționării In-store.

Cu toate acestea, profesioniștii în marketing pot folosi acest aspect în avantajul clienților lor, îmbunătățind experiența In-store a consumatorilor. Totodată, studiul a demontat câteva mituri considerate ca fiind general-valabile:

1. Rezultatele căutărilor online trimit utilizatorii către magazinele virtuale
În realitate, 3 din 4 consumatori au afirmat că informația găsită online este utilă și că sunt mai predispuși în a vizita magazinele propriu-zise.

2. Atunci când un consumator In-store începe să caute informații pe telefonul mobil, magazinul propriu-zis nu îi mai poate capta atenția.
46% dintre consumatorii care apelează la telefonul mobil pentru informații despre produse au afirmat că utilizează smartphone-ul pentru a accesa site-ul magazinului în care se află. Numai 30% dintre cei intervievați caută informații pe website-uri sau aplicații aparținând altor magazine.

3. Informația completă, disponibilă online, determină consumatorii să folosească magazinele propriu-zise doar pentru procesul de achiziție.
În realitate, consumatorii doresc o experiență In-store customizată. Cu toate acestea, 69% dintre respondenți au afirmat că nu obțin informațiile necesare atunci când le cer în magazin și de aceea apelează la informațiile disponibile online.

În concluzie, online-ul nu deține niciun avantaj în fața shopping-ul In-store. Studiul realizat de Google a relevat că între online și magazinele propriu-zise nu există rivalitate și că cele două pot colabora pentru a oferi consumatorilor o experiența de achiziție completă și îmbunătățită. Această experiență poate începe online prin rezultatele căutărilor și prin anunțuri pe mobil și se poate încheia în magazinele propriu-zise.

Autor: Alina Popa