Google anunta modificari in KeyWord Match Types

16 iulie 2012 Nici un comentariu

Google a anuntat ca imbunatateste [exact] si “phrase” matching-ul (keyword match types) cuvintelor cheie in platforma PPC de Google AdWords. Anterior, un cuvant cheie setat ca [exact] declansa aparitia unui ad doar pentru cautarile exacte, in timp ce cuvintele cheie setate ca “phrase” declansau anunturile doar daca fraza apartinea temenilor cautarii. Noile schimbari vor imbuntatati considerabil felul in care Google va indexa reclamele, intrucat va include: erorile de scriere, acronimele, sugestia unor variante apropiate cu cele originale etc

Astfel, cuvintele cheie vor avea un grad sporit de “potrivire”, largind cautarile utilizatorilor catre variante apropiate de cele originale si, in acelasi timp, asigurand un control mult mai exact decat pana acum.

Google sustine ca aceste modificari il vor avantaja exclusiv pe utilizator, insa multi sunt sceptici si o considera inca o modalitate de sporire a veniturilor.

Cu siguranta, este putin din fiecare. Pe de o parte, Google isi va creste incasarile intrucat multe dintre reclame vor fi postate acolo unde inainte nu erau, dar pe de alta parte va creste competitia, respectiv CPC-ul (cost-per-click).

In cazul utilizatorului, se va genera o competitie mai mare (din pdv al retail-ului), scaderea preturilor si mai multe optiuni de cautare. De asemenea, va oferi unor companii posibilitatea efectuarii unor vanzari neasteptate.

Noua metoda ii va dezavantaja pe cei ce apelau la campanii AdWords bazate pe variante si erori de scriere intrucat acestia nu vor mai incasa castigul pe care il asteptau…este un pic frustrant daca nu primesti profitul asteptat!

Totodata, reclamele vor fi evidentiate pentru cuvinte cheie irelevante sau scumpe. Astfel, specialistii se vor preocupa mai mult cu identificarea cuvintelor cheie negative vs cuvinte cheie positive.

Autor: Alina Paun