Notorietate online pornind de la 0 in 4 pași simpli

26 februarie 2014 Nici un comentariu

În fiecare an, analiștii mass-media pun la îndoială strategia de a folosi campanii Adwords pentru atingerea unor obiective de business.

Anunțurile plătite din Google conduc într-adevăr către notorietate?

Brand-awareness-300x194În multe cazuri, răspunsul este undeva la mijloc. Căutarea este un canal activ: utilizatorii trebuie să lanseze o interogare pentru ca anunțurile să apară. În cazul în care produsul sau serviciul tău este unul nou, oamenii s-ar putea să nu-l caute exact după denumirea sa. Asta înseamnă că nu vei primi mai mult trafic și nu vei obține mai multe lead-uri sau vânzări din căutare. Ne-am confruntat cu astfel de situații recent: clienții lansează un nou produs, iar volumul de căutare este aproape inexistent.

Soluția este de a crea un volum de căutare acolo unde ea nu există. Dar cum? Cheltuind sume exorbitante?

Nu neapărat! Publicitatea prin Adwords este încă o opțiune viabilă. Iată cum poți genera notorietate folosind publicitatea plătită prin Google:

Setează-ți clar obiectivele!

Dacă ai văzut în Adwords un mod ieftin de a genera vânzări directe, va trebui să renunți la acest mod de gândire. Ai nevoie de trafic , în scopul de a realiza aceste vânzări și pentru a obține acest trafic, deci ai nevoie de oameni care caută după cuvintele tale cheie. Scopul tău de acum ar trebui să fie acela de a obține cât mai multe căutari.

Pentru o campanie de construire a notorietății, va trebui să măsori și să optimizezi unele sau chiar toate din următoarele:

  • Afișări
  • Rata de afișare
  • Rata de Click-through
  • Costul pe clicK

Identifică audiența!

După ce te-ai decis asupra obiectivelor tale, e timpul sa iei în considerare audiența. Vizezi adolescenți care iși petrec timpul liber pe Facebook? Sau ești un marketer B2B care vrea să ajungă la nivelul executiv? Unde iși petrece timpul publicul tău on-line?

Pentru căutarea în funcție de cuvinte cheie, de multe ori publicul este „orice cumpărător care caută după cuvintele mele cheie”. Dar, pentru notorietate, este critic să-ți segmentezi cu atenție publicul țintă.

Alege canalele!

Acum este timpul să te uiți înapoi la obiectivele și publicul țintă și să decizi care este cea mai bună modalitate de a ajunge la el.

În cazul în care brand-ul tău ar putea prezenta interes în social media, ai un punct de inceput. Reclama plătită pe platformele sociale poate amplifica mesajul tău și să-l propage către noi categorii de public.

Ia în calcul folosirea Facebook Promoted Posts și LinkedIn Sponsored Updates. Nu numai că aceste anunțuri vor conduce la afișări și notorietate, ci vor ajuta , de asemenea, la creșterea numărului celor care îți urmăresc activitatea. Deci, data viitoare când lansezi ceva nou sau vei rula o promoție, vei avea o audiență mai mare.

În cazul în care obiectivul principal il reprezintă afișările, Facebook este de departe cea mai bună sursă pentru multe dintre ele . Amintește-ți că prin publicitatea pe platformele sociale, nu vei plăti pentru afișări.

Selectați întotdeauna opțiunea „CPC  sau „plata per click” atunci când este posibil. Cele mai multe canale sociale îți permit să plătești pe click – variantă atragătoare atunci când faci publicitate pe Facebook, cu atât mai mult cu cât poți obține literalmente mii de afișări, dar cu un CTR relativ scăzut.

LinkedIn este nemaipomenit pentru clienții B2B . Dacă postezi actualizări in mod constant, folosește publicitatea pe LinkedIn pentru amplificarea puterii mesajului.

Nu uita de Rețeaua de display Google. Aceasta generează aproape la fel de multe afișari ca Facebook și are o arie masivă de răspândire. Cu toate formatele flexibile de anunțuri disponibile acum, Rețeaua de display Google este un must-have pentru orice efort de notorietate.

Măsoară tot!

Vei dori sa urmărești toți metricii online, mai ales conversiile care vin de la canalele de conștientizare. În timp ce conversiile directe ar putea fi relativ mici, asigură-te că urmărești canalele de atribuire. Este posibil să observi mai multe conversii care provin din trafic organic sau directe care au fost influențate de eforturile tale de informare.

De asemenea, asigură-te că urmărești si vânzările offline, dacă este cazul. Sunt șanse să observi mai mult trafic la punctul de desfacere și / sau apeluri telefonice, ca urmare a anunțurilor de notorietate.

Urmărește creșterea volumului de căutari!

Menține-ți prezența în căutarile pe cuvinte cheie în timp ce construiești notorietate brand-ului tau. Chiar dacă volumul de căutari este scăzut, este important să fii acolo chiar și pentru numarul mic de oameni care te caută.

Concluzie

Data viitoare cand vă pregătiți de lansarea unui nou produs sau serviciu , asigurați-vă că includeți campanii de construire a notorietății în mixul vostru de marketing. Aici intervenim noi!

Autor: Alina Paun

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.