Publicitate gratuită prin Google Ad Grants pentru organizațiile nonprofit

21 octombrie 2014 Nici un comentariu

shutterstock_99281456Începând cu anul 2003, peste 14 000 de organizații nonprofit au beneficiat de programul Google Ad Grants. Disponibil în peste 35 țări, Ad Grants oferă prestatorilor de servicii sociale oportunitatea de a-și face simțită prezența în mediul online pentru a atrage și a răspunde nevoilor celor care caută ajutor online. În consecință, de-a lungul anilor, acești prestatori de servicii sociale au devenit din ce în ce mai activi pe rețelele social media.

Ce este Google Ad Grants și cum funcționează?

Prin programul Google Ad Grants, organizațiile nonprofit eligibile își pot promova misiunea prin intermediul AdWords, primind un buget inițial maximal de aproximativ 10 000$ pe lună. Spre deosebire de promovarea AdWords obișnuită unde clienții sunt nevoiți să plătească în funcție de numărul de click-uri, cu serviciul Ad Grants clienții beneficiază de publicitate gratuită.

Cu Ad Grants organizațiile nonprofit au posibilitatea de a-și extinde raza de acțiune, de a obține o vizibilitate mai mare și de a recruta voluntari fără costuri adiționale.

Condiții pentru eligibilitate

Pentru a beneficia de serviciile programului Ad Grant organizația promovată trebuie să opereze ca organizație nonprofit și să fie eligibilă condițiilor impuse de Google. Organizațiile eligibile includ acele organizații nonprofit care deservesc comunitățile prin intermediul acțiunilor de voluntariat din domeniul artei, educației, sănătății, științei sau tehnologiei.

Organizațiile nonprofit neeligibile sunt:

  • organizațiile care promovează comercializarea de bunuri și servicii;
  • organizațiile care cer apartenență la un anumit grup sau comunitate și care oferă beneficii exclusiv membrilor lor;
  • organizațiile care utilizează conținut religios sau legat de orientarea sexuală pentru a face angajări;
  • organizațiile care deservesc funcții politice;
  • organizațiile care promovează tactici ilegale;
  • website-urile care servesc numai ca portal;
  • website-urile care fac parte din programul Google AdSense.

Cât durează să aplici pentru Google Ad Grants?

Organizațiile eligibile care aplică pentru Google Ad Grants vor trebui să aștepte, în medie, între patru și cinci luni pentru ca aplicația să fie procesată de către reprezentanții Google.

Cu toate acestea, această perioadă de timp poate fi chiar mai scurtă, având în vedere că nu sunt cunoscute criteriile pe baza cărora Google verifică aceste aplicații. Verificarea aplicațiilor diferă de la un caz la altul, astfel încât perioada de așteptare poate dura chiar 6-8 săptămâni.

Calitate versus cantitate

Odată acceptate, organizațiile vor fi nevoite să își creeze o strategie de marketing creativă care să genereze trafic și care să deservească obiectivelor lor. Având în vedere faptul că Ad Grants impune licitarea unui dolar pe zi pentru anunțurile campaniei, target-ul va trebui să fie unul specific. De asemenea, Google va anula permisiunea de a folosi acest serviciu în cazul în care identifică neconcordanțe cu politica sa.

Pentru un succes garantat este indicată utilizarea serviciilor unei agenții de marketing digital care dispune de experiența și certificările necesare în ceea ce privește promovarea prin intermediul AdWords.


În concluzie, Google Ad Grants este cu siguranță o modalitate eficientă prin care organizațiile nonprofit pot crește în vizibilitate și pot atrage utilizatorii care sunt compatibili cu misiunea acestora.

Pentru a avea siguranța de îndeplinire a tuturor cerințelor programului și pentru a realiza eficient campaniile de promovare prin intermediul AdWords se recomandă apelarea la o agenție de marketing digital specializată.

Autor: Alina Popa

Confidenţialitatea ta este importantă pentru noi. Vrem să fim transparenţi și să îţi oferim posibilitatea să accepţi cookie-urile în funcţie de preferinţele tale.
×
Alegerea dumneavoastră privind modulele cookie de pe acest site
FIŞIERE COOKIE NECESARE
Aceste cookies sunt strict necesare pentru funcţionarea site-ului și nu necesită acordul vizitatorilor site-ului, fiind activate automat.
Afisează modulele cookie necesare
Vă rugăm să alegeţi care dintre fişierele cookie de mai jos nu doriţi să fie utilizate în ce vă priveşte.
Aceste module cookie ne permit să analizăm modul de folosire a paginii web, putând astfel să ne adaptăm necesității userului prin îmbunătățirea permanentă a website-ului nostru.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie vă permit să vă conectaţi la reţelele de socializare preferate și să interacţionaţi cu alţi utilizatori.
Afisează modulele cookie necesare
Aceste module cookie sunt folosite de noi și alte entităţi pentru a vă oferi publicitate relevantă intereselor dumneavoastră.