Remarketingul – a doua șansă ori unealtă obligatorie?

8 aprilie 2014 Nici un comentariu

Ce este Remarketingul şi de ce este important?

Remarketingul, cunoscut şi sub numele de Retargetare Comportamentală este o metodă specifică publicităţii Pay-per-Click, ce vă permite să va adresaţi utilizatorilor care au vizitat site-ul dvs. In trecut sau chiar anumite pagini din site. Combinat cu o pagină de destinaţie personalizată, este un mod excelent de a implica utilizatorii, de a rămâne în mintea acestora şi de a creşte ratele de conversie. Puteţi chiar să creaţi anunţuri personalizate cu mesaje speciale sau oferte pentru utilizatorii care au vizitat anumite pagini de pe site-ul dvs. Instrumentele de remarketing vă permit să plasaţi limite cu privire la cât de des este văzut anunţul, perioada de timp în care va rula acesta, precum şi locaţiile geografice pentru care va apărea anunţul.

Cum funcţionează?

Remarketingul foloseşte un cod special de urmărire pentru a plasa cookie-uri în computerele persoanelor care vizitează site-ul dvs. şi apoi livrează reclame acelora care au cookie-urile respective, în mod special în Reţeaua de display.

sn-remarketing-1

De ce diferă Remarketingul de celelelate opţiuni AdWords , cum e Reţeaua de căutare sau Reţeaua de display ?

În Google AdWords vi se oferă trei moduri de a face publicitate . Prima şi cea mai comună metodă este Reţeaua de căutare . Este vorba despre tradiţionalele reclame bazate pe text pe care le vedeţi atunci când se face o căutare pe Google sau pe motoarele partenere . Aceste anunţuri sunt foarte eficiente , pentru că putem targeta cuvinte cheie specifice dintr-o anumită zona geografică şi să livrăm un mesaj către acel public care arată în mod activ un interes vis-a-vis de serviciile tale .

Reţeaua de display Google este formată din sute de mii de site-uri care pot afişa atât reclame bazate pe text, cât şi reclame bazate pe imagini . Opţiunile de targetare sunt mult mai largi pentru Reţeaua de display şi includ:cuvinte cheie , vârstă, sex , locaţie , subiect , categorie şi va oferă chiar posibilitatea de a viza site-uri individuale din reţea. Cu toate acestea , fiindcă utilizatorii nu caută în mod activ produsul sau serviciul dvs. atunci când anunţul dvs. apare , Reţeaua de display este utilizată mai mult ca un instrument de branding decât ca o unealata de conversie . Click-urile din Reţeaua de display au tendinţa de a fi mult mai ieftine decât click-urile din Reţeaua de căutare .

Remarketingul combină ce-i mai bun din ambele servicii. Deşi remarketingul se bazează pe Reţeaua de display Google pentru a prezenta anunţurile imagine şi ele bazate pe text, oamenii care le văd au arătat deja interesul pentru produsul sau serviciul dvs. Ştiind acest lucru, îi puteţi întâmpina cu o ofertă specială sau cu un mesaj personalizat , astfel încât să-i convingeţi să revină pe site-ul dvs. Ca şi în Reţeaua de display, click-urile pe anunţuri de remarketing tind să fie mult mai ieftine.

De ce este Remarketingul atât de important ?

Remarketingul este deosebit de important atunci când luăm în considerare ciclul de viaţă al unui potenţial client . Poate că atunci când acesta a căutat pentru prima dată informaţii în site-ul dvs. se afla într-un procesul de cercetare . Cu remarketing aveţi posibilitatea să atrageţi atenţia acestui client potenţial prin plasarea anunţului dvs. în fata sa în timp ce navighează pe internet. Livrându-i acestuia un mesaj unic şi atrăgător, bazat pe interesele sale te va ajuta să-l transformi mai departe dintr-un client potenţial în client efectiv. Acest lucru nu se poate face cu orice alt tip de marketing.

Dar fac deja AdWords – ar trebui să mă opresc ?

Răspunsul este nu . Remarketingul este un companion excelent pentru campaniile tradiţionale de Adwords . De exemplu , cineva care face parte din audienţa targetata caută ” chirurgie ochi laser”vede unul dintre anunţurile dvs. Dă click pe anunţ şi face puţină cercetare , dar hotărăşte că nu este încă pregătit să mergă mai departe. Acum este momentul in care remarketingul devine puternic. Cineva a arătat în mod activ un interes faţă de un serviciu pe care îl oferiţi , a vizitat site-ul dvs. – acum este cel mai bun moment pentru a atrage acest utilizator cu remarketing .

Remarketingul este şi una din tendinţele anului 2014 în ceea ce priveşte marketingul online, cu precădere pe Reţeaua de display Google.

Vom reveni cu o serie de bune practici şi sfaturi într-un articol viitor.

Autor: Alina Paun