Sfaturi si greseli comune in SEO

30 ianuarie 2012 Nici un comentariu

Strategiile aplicate in SEO sunt nenumarate, iar eficacitatea acestora variaza si in functie situatiile in care sunt aplicate. Mai exact, chiar daca o tehnica SEO va functiona intr-un caz, nu inseamna ca aceeasi procedura va da roade intr-o situatie noua.

Primul lucru pe care-l invata cei ce se ocupa de SEO este sa schimbe titlurile bune. Orice publicist/ editor/ jurnalist stie ca scrierea unor titluri si a unor headline-uri bune este o abilitate ce trebuie invatata si care se va bucura de respect. Gresit! Acestora le mai trebuie ceva: sa fie optimizate.

Un titlu bun trebuie sa fie atractiv, inteligent si spumos. Trebuie sa rezume subiectul articolului, fara a fi prea descriptiv. Nu trebuie sa induca in eroare, nici sa fie prea lung. Stilul trebuie sa fie unul adecvat, sa proiecteze tonul corect al continutului.

Toata aceasta stiinta a fost trimisa la arhiva, caci a aparut necesitatea optimizarii. Dintr-o data, realitatea cautarii de rezultate nu mai putea fi trecuta cu vederea. Titlul a fost dintotdeauna cel mai important factor in determinarea oamenilor sa citeasca un continut, dar este important si in stabilirea pozitiei unei pagini in cautare. Daca titlul este optimizat prost, pozitia lui nu va fi una buna. Simplu.

Ceea ce tindem  multi sa uitam este ca SEO este doar un mijloc catre un scop, nu scopul in sine. Daca, de exemplu, supraoptimizam din teama ca optimizam prea putin, continutul va esua.

Tocmai de aceea este foarte important sa verifici mai intai in ce masura functioneaza eforturile de optimizare pe care le depui constant. Ar trebui sa verifici astfel in mod regulat rankingul paginii tale pentru a vedea de unde ajung utilizatorii pe pagina ta, precum si pentru a identifica termenii inscrisi de acestia in motoarele de cautare.

SEO este o optiune si conceperea unor titluri supraoptimizate doar de dragul de a da bine pe motoarele de cautare este o strategie defectuoasa. Scriem pentru oameni, nu pentru roboti. Si, doar pentru ca unui motor de cautare ii place titlul nostru, nu vom trece de acest nivel. Avem nevoie de oameni in carne si oase care sa dea clic si aici ne ajuta regulile vechi ale scrierii unui titlu bun.

De asemenea, cuvintele-cheie ar trebui plasate strategic in cuprinsul unui site: in titluri, continut, URL-uri si denumirile imaginilor. Gandeste-te intotdeauna la aceste cuvinte-cheie ca la niste termeni de cautare. De exemplu: ce ar tasta cineva in Google dorind sa afle tocmai informatia pe care o furnizezi tu?

Cu toate acestea, chiar daca optimizarea cu ajutorul cuvintelor-cheie reprezinta un important element de SEO, a face abuz de folosirea acestora poate avea tocmai efectul invers si poate incadra articolul in randul celor supra-optimizate.

Cuvintele cheie sunt inca importante si asa vor ramane. Dar ultimele schimbari ale Google au in vedere intoarcerea spre continutul de calitate care nu trebuie sa fie doar bine optimizat. Si primul pas in crearea unui continut de care oamenii sa se simta ademeniti.

Astfel, unele continuturi pot fi optimizate mai bine ca altele. Unele teme genereaza un volum mai mare de cautari decat altele, iar competitia variaza. Dar nu este indicat sa ne lasam coplesiti de faptul ca nu identificam cele mai bune cuvinte cheie. Mai bine ne ocupam de temele care vor fi de maxim interes pentru audienta pe care o targetam.

Nu trebuie sa fortam nota. Daca incercam sa potrivim un cuvant patrat intr-un titlu rotund, nu vom avea succes. Nu vrem, doar de dragul SEO, sa scriem ceva fara sens care-l poate zapaci pe cititor.

Si aici se aplica regula mai putin inseamna mai mult. Vrem sa fim expliciti, dar nu exagerat. Folosind 90 de caractere pentru a acoperi toate unghiurile articolului este o practica nerecomandabil, mai ales din punctul de vedere al SEO.

Contextul este totul. Nu trebuie sa uitam cine ne este audienta. Oamenii pot identifica frauda de la kilometri distanta si ultimul lucru pe care ni-l dorim este sa parem amatori, postand un titlu “intr-o ureche”, fara suport in cuprinsul articolului.

Pentru a creste traficul paginilor individuale din cadrul unui web site, linkurile interne sunt un aspect care nu trebuie sa fie neglijat. Utilizarea linkurilor interne ar trebui sa devina astfel aproape un reflex si ar trebui create tot timpul linkuri care sa trimita in articole recente, fiind astfel in permanenta folosit si continutul inclus in arhiva.

O harta a site-ului te va ajuta sa organizezi mult mai bine intregul continut. Paginile ar trebui listate in mod cat mai organizat si ar trebui sa existe linkuri catre paginile principale din site. Motoarele de cautare vor reusi astfel sa iti gaseasca site-ul mult mai repede si sa realizeze conexiuni rapide.

Fereste-te de aplicatia Flash! Chiar daca Flash-ul arata frumos pe orice site, nu imbunatateste cu nimic optimizarea unui site. Pentru rezultate cat mai bune afisate in motoarele de cautare, specialistii in SEO recomanda ca utilizarea Flash-ului sa fie efectuata cat mai rar.

In momentul in care se tine cont de astfel de reguli simple, eficacitatea SEO creste in mod vizibil. Chiar daca rezultatele nu apar intotdeauna in cel mai scurt timp, rankingul unei pagini va fi influentat pozitiv daca aceste strategii sunt mentinute intr-un ritm constant.

Autor: Dragos Samoila