Tendințe recente în publicitate

23 septembrie 2013 Nici un comentariu

Nu mai este o surpriză pentru nimeni că publicitatea, în forma ei tradiţională, bate în retragere. Din studiile efectuate a rezultat că peste 70% din locuitorii ţărilor dezvoltate deţin cel puţin trei echipamente de accesare a internetului. Din populaţia României peste o treime este conectată la internet şi accesează în mod constant această sursă de informare.[1]

Milioane de fani media folosesc azi blogurile, site-urile de socializare, camerele de chat, transmisiile radio şi canalele tv pentru a-şi face auzite vocile pe “blogosfera”, o sursă de dialog şi dezbatere, care are o viteză uluitoare de distribuire a informaţiilor. Tehnologia se mută din universul mecanic al maşinăriilor industriale în lumea digitală, internet, calculatoare, telefoane mobile şi reţele media sociale, ceea ce produce un impact profund asupra comportamentului producătorilor şi al consumatorilor. În ultimii 60 de ani marketingul a trecut de la a fi axat pe produse, la orientarea spre consumatori, ceea ce dă o mai mare importanţă publicităţii, dezvoltând şi mai mult acesta latură.[2]

tendinte-recente-in-publicitateAşa cum afirmă şi David Meerman Scott în Noile reguli de Marketing şi PR [3] “comunicarea prin dialog şi furnizarea de conţinut, împreună cu celebrul SEO au devenit mantre pentru marketerii de azi”. Este momentul dezvoltării acestui univers de inteligenţă şi pricepere în paginile web, bloguri, profiluri de Facebook şi Twitter cu o asemenea îndemânare încât oamenii să-şi dorească să le urmărească. Majoritatea firmelor au început să-şi instruiască conducătorii în arta scrisului creativ, astfel că ce scriau altă dată jurnaliştii, acum e posibil să găsiţi pe blogul directorului general. Forma în care se găseşte o informaţie scrisă, conţinutul atractiv, noutatea dusă la extreme, pot transforma ştirile în campanii virale. Forumurile şi blogurile sunt deja considerate mai relevante decât paginile web construite după vechile metode.

Studiul ”Online Leading Brands”[4], prezentat de Gemius Research arată că utilizatorii de internet din România preferă brandurile care aleg să comunice online cu clienţii săi prin cât mai multe canale disponibile: blog, newsletter, reţele sociale şi care au o imagine online impecabilă.

Datorită faptului că platformele media sociale au costuri scăzute, dar și cea mai mare viteză de răspândire a informației, acestea vor reprezenta viitorul pentru comunicațiile de marketing.

În comparație cu alte mijloace de publicitate, cum ar fi televizorul sau pliantele, internetul oferă diverse modalități de stocare și răspândire a informației, așa cum sunt blogurile, site-urile, profilurile de Facebook sau Twitter, iar toate acestea sunt mai avantajoase nu numai prin faptul că sunt mult mai ieftine decât o reclamă TV, de exemplu, unele fiind chiar gratis, dar și pentru faptul că informația rămâne stocată permanent pe acea pagină, iar clientul o poate accesa cu ușurință oricând dorește.

Un alt avantaj al înclinării publicității spre această ramură este acela că din ce în ce mai mulți oameni au acces la internet și mai mult decât atât apelează la această sursă de informare de pe diverse gadget-uri, aproape în orice împrejurare, chiar și acolo unde un televizor ar fi imposibil de amplasat.

Află mai multe despre publicitatea online prin Google AdWords și SearchAdvertising.ro accesând pagina: https://www.searchadvertising.ro/


[1] Scott, D., Noile reguli de marketing si PR. Cum sa ajungi direct la clienti prin retele de socializare, bloguri, comunicate de presa, site-uri video si marketing viral, Editura Publica, Bucuresti, 2010

[2] Tapscott, D., Williams, A., Wikinomics. Cultura colaborării în masă, Editura Publica, București, 2010

[3] Scott, D., Noile reguli de marketing si PR. Cum sa ajungi direct la clienti prin retele de socializare, bloguri, comunicate de presa, site-uri video si marketing viral, Editura Publica, Bucuresti, 2010

[4] Gemius Research, Online Leading Brands, Studiu 2012,  http://www.slideshare.net/evensys/online-leading-brands-2012/

Autor: Alina Paun